Hyppää sisältöön

Asiakaspalvelu & OhjeetKysymyksiä ja vastauksia Kuulotarvikkeessa asioinnista

Takaisin

Askarruttaako jokin kysymys Kuulotarvikkeen toimintaan liittyen? Täältä löydät usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia Kuulotarvikkeeseen ja toimintaamme liittyen.

Rekisteröityminen

Jos haluat rekisteröityä verkkokauppaamme ennen tuotteiden tilausta, voit tehdä sen kätevästi sivuston yläsosan ostoskori-kuvakkeen vierestä löytyvästä rekisteröinti-painikkeesta.

  1. Täytä nimi- ja osoitetietosi, sekä puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, ja lähetä rekisteröitymispyyntö klikkaamalla ”Rekisteröidy”. Tämän tekemällä hyväksyt tietojesi tallentamisen GDPR- ohjeistuksen mukaisesti.
  2. Mene sähköpostiisi, jossa on Kuulotarvikkeelta viesti, jonka linkin kautta sinun tulee määrittää käyttäjätilin salasanan. Jatkossa salasanan voi vaihtaa käyttäjätililläsi Tilin asetukset- välilehdessä. Säilytäthän salasanan turvallisessa paikassa.
  3. Tämän jälkeen saat vielä varmistuksen, että käyttäjätilinne salasana on tallennettu.

Voit kirjautua verkkokauppaan sivuston yläosasta rekisteröinti painikkeen vieressä olevasta Kirjaudu sisään-painikkeesta ja aloittaa tuotteiden tilaamisen.

Siirry sivun yläosassa Kirjaudu sisään- osioon. Sieltä löytyy painike “Pyydä uusi salasana”, jota klikkaamalla saat sähköpostiisi linkin, josta pääset määrittämään itsellesi uuden salasanan. Sähköpostiviesti lähetetään ilmoittamaasi sähköpostisoitteeseen, jonka olet antanut rekisteröitymisen yhteydessä. Tarkemmat ohjeet salasanan vaihtamiseen löydät täältä. HUOM! Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kuulotarvike.fi, jos salasanan vaihtamisessa on haasteita.

Kuulotarvikkeesta voi tilata ilman rekisteröitymistä ja rekisteröitymättä tilaaminen on turvallista. Kirjautumatta tilaaminen tarkoittaa sitä, että sinulle ei muodostu Kuulotarvikkeeseen asiakastiliä. Kirjautumalla saat luotua asiakastilin, josta voit tarkkailla tilauksiasi ja muokata tietojasi Kuulotarvikkeen sivuilla. Tilauksen teko on nopeampaa rekisteröityneenä, kun asiakastiedot ovat valmiina tilausjärjestelmässä.

Kaikki tilaukset käsitellään samalla tavalla, joten tilauksesi toimitukseen kirjautuminen ei vaikuta mitenkään.

Tilaaminen

Kyllä. Mikäli sinulla ei ole käytössäsi sähköpostiosoitetta, tilaaminen verkkokaupassa ei ole mahdollista. Tällöin voit  tehdä tilauksen puhelimitse.
TUTUSTU VERKKOKAUPAN TILAUSOHJEISIIN TÄSTÄ!

Tilauksen toimitusta varten tarvitsemme nimen ja osoitteen, jotta tilaus löytää sujuvasti perille ja oikealle henkilölle. Verkkokaupassa tarvitsemme yhteystiedoista myös puhelinnumeron ja sähköpostisosoitteen, jotta voimme olla tarvittaessa yhteydessä esim. tilaukseen tai toimitukseen liittyvissä haasteissa. Mikäli sinulla ei ole sähköpostia, voit tehdä tilauksen puhelimitse numerosta 09 739 739.

Tarvitsemme puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen myös niille toimituksille, jotka eivät mahdu kirjepostilla. Tällöin tilaus lähetetään postipakettina sinua lähimpänä olevaan tai valitsemaasi postin noutopisteeseen. Posti ei enää lähetä paperisia saapumisilmoituksia postilaatikkoon, vaan tieto noudettavasta paketista tulee joko tekstiviestinä tai sähköpostilla.

Kuulotarvike.fi on verkkokauppa. Tilaus onnistuu kätevästi verkkokauppamme kautta: TÄSTÄ OSTOKSILLE.  Vaihtoehtoisesti tilaus on mahdollista myös soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 09 739 739. Meillä vastataan puheluihin kotimaisilla kielillä arkisin klo 8:00 – 18:00.   

Tutustu tilausohjeisiin tästä.

Kyllä voit!
Laskun ja tuotteiden tilaaminen eri osoitteisiin voidaan valita Kuulotarvikkeen verkkokaupassa OSTOSKORI- osiossa:

Lisää TILAAJAN TIEDOT- kentän alalaidassa olevaan ruutuun rasti (x): TOIMITUS ERI OSOITTEESEEN.
Valitse oikealta palstalta TALLENNETUT OSOITTEET- otsikon alta UUSI OSOITE.
Syötä toimituksen vastaanottajan yhteystiedot lomakkeeseen.
Lopuksi tarkista vielä loppusumma ja hyväksy toimitusehdot.
Paina LÄHETÄ TILAUS- painiketta.

Voit tehdä tilauksen verkkokaupasta tai puhelimitse. Sähköpostitse emme vastaanota tilauksia, mutta autamme mielellämme tilauksen tekemisessä sähköpostin välityksellä.  Pystymme esimerkiksi keräämään tuotteet valmiiksi ostoskoriin ja lähettämään linkin ostoskoriin, jossa sinun tarvitsee ainoastaan lisätä yhteystietosi ja hyväksyä tilausehdot.

Tarkasta tarvittaessa kuulolaitteeseesi sopivat tarvikkeet, kuten tipit, vahasuojat ja paristojen koko kuulontutkijaltasi eli audionomilta saadusta kortista, kuulolaitteiden käyttöohjeesta tai aiemmin tehdyistä tilauksista käyttäjätilisi tilaukset -välilehdeltä.

Verkkokaupassamme voit hakea tiettyjä tuotteita ja tuotemerkkejä myös tuotehaun avulla. Haku tuotteista-kentän löydät kätevästi verkkokauppamme yläosasta.

Maksaminen

Verkko-, pankki-, luottokortti- sekä Mobilepay-maksuissa kumppaninamme toimii Svea Payments Oy. Kumppanin valinnassa meillä oli tärkeimpänä kriteerinä luotettavuus. Maksaminen Svea Payments Oy:n tarjoamilla palveluilla on turvallista, helppoa ja vaivatonta ja lisäksi maksuvaihtoehtoja on useita. Lisätietoja Svean toiminnasta saat täältä.

Valittuasi maksutavaksi verkkopankkimaksun,  Svea Paymentsin  pyytää suostumuksen maksun veloittamiseen, sekä tilin käyttöoikeuden ja saldon tarkistamiseen. Suostumuksen pyyntö liittyy EU:n  PSD2-maksupalveludirektiiviin, jonka tarkoitus on tehdä verkossa maksamisesta helpompaa, sekä suojella kuluttajaa petoksilta ja väärinkäytöksiltä. Lisätietoa PSD2-direktiivistä saat täältä. Suostumus on määräaikainen ja koskee vain kyseessä olevaa maksutapahtumaa. Ostajan tietoja ei käytetä muihin tarkoituksiin kuin maksutapahtuman ja mahdollisen palautuksen suorittamiseen. Pyyntöön on täysin turvallista suostua.

Verkkokaupassa Lasku -vaihtoehdon palveluntarjoajana toimii Svea Bank Ab (filial i Finland). Laskulla maksaminen vaatii vahvaa tunnistautumista, jonka avulla todennetaan luotonhakijan henkilöllisyys. 1.10.2023 voimaan astunut kuluttajansuojalaki vaatii verkkokauppaostosten yhteydessä laskulla tilatessa henkilötietojen todentamista väärinkäytösten ja kuluttajien velkaantumisen ehkäisemiseksi. Myös Svea-Lasku on turvallinen maksutapa.

Kuulotarvikkeen verkkokaupassa valittavina maksutapana on pankki- tai luottokortti, verkkopankin kautta, mobiilimaksuna sekä lasku.

Kyllä. Tällöin tilaat tuotteet itsellesi ja valitset maksutavaksi laskun. Tuotteet lähetetään postitse ja Svea lasku tulee sinulle valitsemallasi tavalla, joko sähköpostitse tai postitse. Maksa lasku ja hae tämän jälkeen kuluja itse takaisin vakuutusyhtiöstä. Emme toimita laskua suoraa vakuutusyhtiölle.

Emme toimita verkkolaskuja.

Verkkokaupassa maksutapoina on Svea lasku, sekä tilauksen teon yhteydessä verkkopankilla, pankkikortilla tai Mobilepaylla maksaminen. 

Puhelimitse tehdyissä tilauksissa maksatapana on Kuulotarvike lasku.

Svea toimittaa sinulle laskun valitsemallasi laskutustavalla, joko sähköpostitse tai Postitse.

Mikäli valitset laskutustavaksi sähköpostin, lasku saapuu sähköpostiisi noin 10 päivän kuluttua tilauksen tekemisestä.

Mikäli valitset laskutustavaksi Postin, lasku saapuu sinulle erillisenä kirjeenä postitse noin 15 päivän kuluttua tilauksen tekemisestä. Huomioithan kuitenkin, että esimerkiksi Postin jakelupäivien ajankohta vaikuttaa laskun toimitusaikaan.

Puhelimitse tehdyissä tilauksissa lasku löytyy samasta lähetyksestä tuotteiden kanssa tai omassa kirjeessään, mikäli tilauksen teon yhteydessä on pyydetty lasku ja toimitus eri osoitteisiin.

Lähettäminen ja toimitus

Kuulotarvikkeen toimitustapoina on pikkupaketti (toimitus kotiin), Postipaketti (Postin noutopisteeseen), sekä nouto Hertsin kauppakeskuksesta Kuulotarvikkeen noutoautomaatista.

Tutustu tarkemmin toimitustapoihimme täältä.

Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon, saat antamaasi puhelinnumeroon tekstiviestin, kun tilaus on noudettavissa. Normaalisti kuulotarvikkeet ovat valmiina noudettavaksi 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Tilauksen voi noutaa palvelukeskus Hertsin aukioloaikoina. Varmista aukioloajat osoitteesta www.hertsi.fi. Noutoautomaatti sijaitsee Hertsissä Kuuloverkon toimipisteen sisäänkäynnin edustalla käytävätiloissa, 2. kerroksessa, kirjaston läheisyydessä. Muistathan, että tilauksesi tulee noutaa 7 vuorokauden sisällä sen saapumisesta noutoautomaattiin. Saat muistutusviestin puhelimeesi tekstiviestinä, kun noutamattoman tilauksen säilytysaika alkaa umpeutua. Mikäli tilausta ei noudeta, tilaus käsitellään peruutettuna.

Tuotevaihdot

Tilauksiin liittyvissä muutoksissa pyydämme ottamaan yhteyttä Kuulotarvikkeen asiakaspalveluun ensisijaisesti sähköpostilla: asiakaspalvelu@kuulotarvike.fi
Mikäli olet tilannut tuotteet kirjautuneena käyttäjänä, tarkista käyttäjätililtäsi, että tilaus on tilassa “Uusi”, voidaan tilausta vielä todennäköisesti muuttaa. Mikäli tilaus on tilassa “Toimitettu”, ei muutosta enää valitettavasti pystytä tekemään.

Tuotteillamme on 21 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tilausajankohdasta.

Tarkistathan tuotteesi heti vastaanotettuasi lähetyksen. Voit tutustua tuotteeseen kuten tutustuisit siihen tavallisessa myymälässä, eli voit tutkia tuotetta mutta et rikkoa pakkausta tai ottaa tuotetta käyttöön. Myyntikelvottomilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Tuotteiden vaihtamiseen voit käyttää verkkosivultamme tai laskun / lähetyslistan toisella puolella löytyvää palautuslomaketta. Kirjoitathan mukaan myös tiedon, minkä tuotteen tarvitset tilalle.  

Reklamaatiot

Takuu
Mikäli tuotteella on takuu, takuutiedot ilmoitetaan tuotesivulla. Tutustu tilauksen mukana toimitettuihin tai valmistajan sivulta löytyviin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa.

Virhevastuu
Vastaamme tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. Et ole vastuussa virheen korjauksen aiheuttamista kuluista. Mikäli korjauksesta aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, pidätämme oikeuden palauttaa maksettu kauppahinta.

Virhevastuu koskee tuotteessa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta.

Kuluttajat voivat tehdä virheilmoituksen kahden kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian asian käsittelyn helpottamiseksi.

Ylivoimainen este
Emme vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta. Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme sellaisen.

Vastuuvapaus
Mikäli pakottavasta lainsäädännöstä ei muuta johdu, emme ole vastuussa mahdollisista epäsuorista tai välillisistä vahingoista. Emme vastaa tuotteiden soveltuvuudesta asiakkaan yksilölliseen tarpeeseen, ellei erikseen ole muuta sovittu.

Tuotteiden normaali toimitusaika on toimitustavasta riippuen 3-5 arkipäivää. Mikäli olet tilannut tuotteet kirjautuneena käyttäjänä, tarkista käyttäjätililtäsi, että tilaus on tilassa “Toimitettu” ja “Maksettu” (mikäli olet maksanut sen tilauksen teon yhteydessä).

Palautukset

Kuulotarvikkeen tuotteilla on 21 päivän palautusoikeus. Voit tutustua tuotteeseen kotona kuten voisit tutustua siihen tavallisessa myymälässä; voit siis tutkia tuotetta mutta et repiä pakkauksia tai ottaa tuotetta käyttöön. Palautusoikeutta ei ole, mikäli tuotetta on käsitelty siten, ettei se ole enää myyntikelpoinen. Vialliset tuotteet, jotka hajoavat normaalissa käytössä, luonnollisesti korvataan, vaihdetaan uuteen tai vastaavaan tuotteeseen.

Palauttamiseen voit käyttää palautuslomaketta. Kirjoitathan palautuslomakkeeseen miksi palautat tuotteet, tarvitsetko tilalle toisen tuotteen, sekä tilinumerosi, mikäli tilanne vaatii rahanpalautusta. Voit myös kirjata palautuslomakkeelle täytettävät tiedot esimerkiksi lähetyslistaan ja palauttamalla lähetyslistaan tuotteiden kanssa.

Palauta tuote Postin asiakaspalautuksena. Palautusosoite on

Kuulotarvike
PALAUTUSTUNNUS 612864
PL 408
00811 Helsinki
 
Kun viet palautuksen postin toimipisteeseen, voit huoletta jäädä odottamaan, että palautus saapuu meille. Mikäli pyydät palautuksesta kuitin ja säilytät sen, voit olla varma, että palautus on osaltasi hoidettu loppuun, eikä vastuu ole enää sinulla, mikäli paketti sattuu katoamaan matkalla.

Huomioithan, että käyttämällä palautustunnusta, et tarvitse postimerkkiä.

Emme lunasta postiennakolla tai vastaavalla tavalla tehtyjä palautuksia.

Palautamme maksamasi suorituksen oletusarvoisesti täysimääräisenä samaa maksutapaa käyttäen, millä olet maksanut tilauksen. Palautettava summa sisältää mahdolliset palautettavaan tuotteeseen liittyvät toimituskulut lukuun ottamatta lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan.
 
Rahat palautetaan viivytyksettä 14 vuorokauden sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Rahojen palautusta voidaan kuitenkin lykätä siihen saakka, kunnes lähetys on palautunut meille takaisin. Mikäli palautus katoaa kuljetuksessa, sinun on osoitettava kuitilla tehneesi palautuksen oikein.
 
Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Pyydämme ilmoittamaan tilinumeron, mikäli käyttämäsi maksutapa ei tue rahojen palautusta. Rahojen palautuksesta ei aiheudu sinulle kustannuksia.
 
Vähennämme palautettavasta summasta tarvittaessa arvonalennuksen.

Tuotetta voi testata, kunhan pitää huolen, että palautettaessa kaikki osat ovat mukana ja pakkaus tai tuote ei vahingoitu kokeilussa. 

Emme ota vastaan palautusta, jonka pakkaus on vahingoittunut tai pakkauksesta puuttuu tuotteita tai materiaaleja.

Palautusaika on sama 21 päivää, kuin muissakin tuotteissa. 

Katso myös usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia Kuulotarvikkeen tuotteisiin liittyen täältä.

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kuulotarvike.fi

Haku